Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

I like cookies.

lördag, juni 25, 2011

Way Out West med Mens



Alltså... PRINCE ska spela!
Hur jävla bajsballt är inte det? Plus att jag inte varit på festival sedan... 08? 09? I dunno.. för länge iaf.
Är dock väldigt besviken på Arvika i år. Royksopp, är det det enda bra band de kan hitta? Crappers, oh well. Det passade ändå inte in i mitt jobbschema. Men den här festivalen ska jag fan gå på! WOOO!

Just ja... pengar... spara pengar... Hoppas jag har pengar tills min tatuerings tid nästa vecka. Gottah check it out.

Puuh, no problemo.
Är glad över att min pms och mens är över, den är verkligen inte nådig.
För tänker nu berätta och konstatera 2 saker jag har kommit underfund med denna vecka.

1.
Jag hatar att inte kunna kontrollera mina känslor och mitt humör. För jag är en oftast ganska lugnt och sansad människor, som många gånger har svårt att lyssna då jag konstant är uppe i mitt eget huvud hela tiden, men ja, jag är kontrollerad även när jag fuckar ur och go bananas ibland.
Och att helt kontrollerat börja gråta en halv natt över att man inte är 17 längre (för att jag saknade människorna och det slags livet) är bara inte jag.
Och att vara så känslomässig och föra över tråkigt humör på andra är något jag inte heller tycker om, plus att jag beter mig väldigt kvinnligt, vilket jag annars inte gör. Vilket genast leder till slutsatts nummer:

2.
Jag hatar att jag är kvinna. Och jag ska nu försöka förklara hur jag menar.
Jag hatar typiska kvinnliga egenskaper och beteenden som tex; gnälla, aldrig vara nöjd, skvallra, prata skit bakom andras ryggar, surar helt ologiskt, tjatig och vara pedantiskt osv.
Vi vet alla hur det är. Och jag vet att jag är mycket av det där och gör sådant from time to time. Och det är de sidorna jag inte tycker om hos mig själv.
Jag minns att jag lärde mig tidigt att man inte ska lita på tjejer just av den anledningen. Och problemet är bara att jag själv är tjej. Hur fan löser jag det här? Och det är min kaka just nu, jag måste lära mig acceptera att jag faktiskt är kvinna och att mina egenskaper kan vara könsrelaterade, eller inte. Men det är mina sidor som jag antingen måste släppa eller göra något åt.
Jag har dock fortfarande svårt för typiska tjejbeteenden.

Så. Tack. Känns skönt att skriva ner det.
Nu, ska jag nog ta mig en kopp te och göra lite morgonyoga.

Tack för mig <3

1 Comments:

Blogger knaserlaser said...

Aah! I know, man. (lolpassande)
Jag hatar brudar. Och i mitt fina lilla kollektiv, där det var jag + 3 killar, så bad jag ständigt om ursäkt när jag var lite kvinnlig.
För jag känner seriöst att jag har gjort något DUMT då.

Nu menar jag såklart kvinnlig på ett negativt sätt.
BRUDIG. Brudig är bra ord.

"Förlåt för att jag var så jävla brudig i morse".

När man kanske är snarky och kommer med små kommentarer istället för att bara hosta fram varför man är irriterad. Eller SLAMRAR MED DISKEN istället för att säga något.
Nej, usch.

1:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home